מתמטיקה לחטיבת ביניים

 כיתה א'  כיתה ב'  כיתה ג'  כיתה ד'  כיתה ה'  כיתה ו'  כיתה ז'  כיתה ח'  כיתה ט'  3 יחידות  4 יחידות  5 יחידות

הוצאת גורם משותף בחיבור וחיסור

סגור

שלח סרטון לחבר

שם:
דוא"ל
דוא"ל שנית
שלח לחבר
facebook
הערות אישיות לשיעור

קרא עוד  הסבר השיעור הוצאת גורם משותף בחיבור וחיסור - קרא עוד...

הכוונה היא להוצאת גורם משותף במצב כזה:

ביטוי+-ביטוי.

כאשר מזהים גורם משותף בין הביטויים אפשר להפוך את פעולת החיבור למכפלה בין הגורם המשותף לבין חיבור הביטויים ללא הגורם:

גורם משותף*(ביטוי ללא גורם +-ביטוי ללא גורם).

דוגמא:

 10+5 התרגיל

נשים לב שאפשר לפרק את 10 ל- 2*5, ולכן הפעולה היא 2*5 + 5.

יש גורם משותף 5 בין הביטויים ולכן אפשר להציג את הפעולה בתור 5*(? + ?).

הגורמים שיהיו בתוך הסוגריים יהיו מה שנאשר מהביטויים ללא הגורם המשותף.

למעשה, אפשר פשוט ‘לבטל‘ או למחוק את הגורם המשותף, 5, מתוך הביטויים ולהעתיק את מה שנשאר:2 ו-1.

(2+1)5

נשים לב שאם נפתח את הסוגריים לפי חוק הפילוג נקבל בדיוק את מה שהתחלנו איתו: 10+5.


 
 
X
יש להתחבר למערכת על מנת להשתתף בדיון המקוון - להתחברות לאתר