מתמטיקה לחטיבת ביניים

 כיתה א'  כיתה ב'  כיתה ג'  כיתה ד'  כיתה ה'  כיתה ו'  כיתה ז'  כיתה ח'  כיתה ט'  3 יחידות  4 יחידות  5 יחידות

הוצאת גורם משותף

סגור

שלח סרטון לחבר

שם:
דוא"ל
דוא"ל שנית
שלח לחבר
facebook
הערות אישיות לשיעור

קרא עוד  הסבר השיעור הוצאת גורם משותף - קרא עוד...

הכוונה בהוצאת גורם הנה לפירוק כל המספרים בקבוצה מסוימת לגורמים ולזיהוי גורם משותף לכל המספרים.

לדוגמא:

המספרים   4,6,10.

נפרק אותם לגורמים:

את 4 נפרק ל- 2*2,

את 6 נפרק ל-2*3,

ואת 10 נפרק ל-2*5.

נשים לב שבכול פירוק נמצא המספר 2, ולכן 2 יהיה הגורם המשותף של כל המספרים הללו.

הדבר מסייע בהפיכת פעולת חיבור וחיסור לפעולות כפל וחילוק.

נשים לב שלפעמים צריך לפרק מספרים לגורמים ראשוניים כדי לזהות גורם משותף.

דוגמא:

המספרים 15, 20.

נפרק אותם לגורמים:

את 15 נפרק ל-3*5

את 20 נפרק ל-2*10

בינתיים נראה שאין גורמים משותפים, אבל 10 לא מספר ראשוני ולכן אפשר לפרק אותו ל:

2*5.

לכן את 20 נציג:

2*2*5

כעת אנחנו רואים ש-5 הוא גורם משותף בין שני המספרים


גורם אי רציונלי

scraper033
1 דיונים
15:06 10.04.2017

תודה מראש לכל מי שעונה!

כשמפרקים מספר לגורמים ומחפשים גורם משותף, הגורם יכול להיות אי רציונלי? במקרה של מספר מאוד רציני (לדוגמא:2.4456) שאותו יש לפרק? 

נ.ב. הדוגמא היא סתם מספר כדי להראות את הרעיון.

 
 
X
יש להתחבר למערכת על מנת להשתתף בדיון המקוון - להתחברות לאתר